Fotografering
 
Hittade ett kort i mobilen som jag tog för drygt en månad sedan. Ett kort som skulle föreviga en idé jag hade, men som inte riktigt gick enligt planerna. 
Istället blev det en avspegling av ett rum med mig i centrum, jo det är jag som syns mitt på flaggstångskulan där jag försöker att ta ett så bra kort som möjligt på så kort tid som bara går då syret är på väg att ta slut i kulan och ljuset kommer alldeles strax att slockna.
 
Hm, jo det här att fotografera är ju mer på den absoluta lägsta hobbynivån som finns. Jag tycker att det är roligt, men har fortfarande inte lärt mig hur min systemkamera fungerar fullt ut, eller för att vara ärlig så förstår jag den bara till en liten del. Göra och göra om är mitt motto vad det gäller fotografering och det går ju bra idag när det är digitaliserat. Jag minns ju hur det var när jag var liten och det var filmrullar i kameran. Då gällde det att vara sparsam med filmrullen och det togs inte kort i "onödan" då det var dyrt med film, men sedan var det ju även en kostnad att framkalla alla bilder som man tagit. Man gjorde sig till och satte in korten i album och skrev både datum och vilka som var närvarande på fotografiet. Det var tider det, men tänk så mycket bättre det är nu!
 
Jag får nog ta och ta tag i det här att sätta mig ner och läsa igenom manual och den handbok som jag har inhandlat för att kunna ta så bra kort som möjligt. Men frågan är bara när jag ska hitta den inspirationen att genomföra det. Kanske bättre att gå på kurs eller be någon duktig bekant som kan det här med kameror och objektiv att hjälpa mig en eftermiddag eller två. Jag kan bjuda på fika! Finns det någon frivillig?
 
Ta hand om dig!