Helgen
Var tog helgen vägen? Den försvann visst bara så där, men det är ju sant det att tiden går fort om man har roligt och det är precis det jag har haft.
 
Igår var det dags för den årliga återträffen med oss tjejer som gick i gymnasiet tillsammans. Vi räknade ut att det är 26 år sedan som den perioden i vårt liv var, hur det nu kan vara möjligt jag som bara är det där ständiga 27...
 
 
 
 
 
 
Vi turas om att träffas hemma hos någon och den här gången var det min tur att ta emot gänget. Det är alltid lika roligt att ses och det är aldrig svårt att hålla konversationen igång.
Vi passar på att uppdatera oss om hur vi har haft det under året som gått, för allt delger man ju inte i de sociala medier som vi kikar in hos ibland. Våra samtalsämnen är allt mellan himmel och jord, husdjur, jobb, resor, utmaningar, kyrkoval, partners, barn, ja you name it, we discussed it. :o)
 
 
 
Självklart ville jag bjuda på något gott att äta och som vanligt när det gäller mig har jag så svårt att välja bland det som jag brukar laga, eller så är jag trött på det, så jag Googlade runt för att på så sätt komponera ihop en meny som skulle passa alla smaker. Jag plockade lite här och lite där och det blev helt klart godkänt. Det bästa av allt, det blev rester över så jag fick avnjuta det idag också.
 
För första gången i mitt liv så gjorde jag potatisrosor, du hittar receptet på dem här. Jag uteslöt dock gräslöken och skvätte över en god olivolja över dem innan jag skjutsade in dem i ugnen. Till dessa potatisrosor så serverade jag både kyckling, recept här, och fläskytterfilé, recept här, vilket var så smidigt då det ska serveras kallt och därför med fördel tillagas dagen innan. Tre härliga röror hittade jag också, recept här, och de fick väl godkänt av alla brudarna. Självklart blev det lite grönt till också i form av olika sorters sallad och körsbärstomater.
 
Kvällen gick fort och med en lagom sen avrundning runt tio-tiden, jo vi kom nog överens om det allihopa att vi är inte speciellt kvällspigga någon av oss, så kan jag konstatera att det var en härlig kväll tillsammans med ett fantastiskt gäng kvinnor och jag ser verkligen fram emot nästa års träff! 
 
Ta hand om dig!