Nytta och nöje
Åh, tror att det är dags för mig att tänka över hur jag spenderar mina "lediga" timmar hemma och få lite struktur över vissa saker. Ibland blir mina prioriteringar så tokiga och det blir svårt att bena upp det på ett bra sätt och verkligen verkligen bara göra det som måste göras och helt enkelt lägga mer av den tid som blir över på roligare saker än att fortsätta göra måsten, som egentligen inte är måsten. 
 
Periodvis är jag duktig på det men sedan kommer det stunder då jag står där och upptäcker att mat- och sovklockan visar kuddtimmar för natten och det enda, om man nu kan använda det ordet, jag har gjort är det ena nyttiga efter det andra och har liksom missat det där att varva med lite kul saker. 
Det är så lätt att hamna i kedjan där det ena avlöser det andra, ni vet det där att hänga tvätt som innebär att man kanske behöver plocka in den torra vikta tvätten som gör att man plockar om i garderoben som gör att det blir en garderobsrensning som gör att man städar hela garderoben som gör... ja ni fattar. Visst sen kan man känna sig duktig över att ha gjort det och det blev så jäkla bra och snyggt, men måste man hela tiden vara duktig? När ska jag inse att det räcker med att bara ha kul ibland, eller iallafall helt sonika skita i allt vad måsten heter och hänga en hel dag i soffhörnet eller någon annanstans.
 
 
Nu menar jag inte det här som ett inlägg fullt utav gnäll, nej det är mer en väckarklocka till mig själv och kanske till en del av er läsare som känner igen er i det här, hur man liksom fastnar lite i den där "duktiga-flickan/pojken- syndromet" där det bara rullar på och till slut blir man fartblind och inte inser var man är på väg. Jag har blivit duktig på att sätta gränser på jobbet, att nu är det bra och färdigt oavsett vad, men hemma är det värre att hitta den känslan. Jag kan lätt känna att jag är lat och overksam om jag sätter mig en lite längre stund, medan jag egentligen skulle tänka: "Skit samma"!
 
Men ni! Nu är det fredag och jag har planerat för att träna på att varva nytta med nöje hela härliga helgen!
Vad ska du göra?
 
Ta hand om dig!